Kees Kraaijeveld, directeur
Machine- en Lierenfabriek C. Kraaijeveld

Praktische ondersteuning bij verzuim

1 september 2021

De plus voor Machine- en Lierenfabriek C. Kraaijeveld in de samenwerking:

  • Praktijkgericht
  • Toegankelijk
  • Op de hoogte van de situatie

Vanuit Sliedrecht bedienen de 25 medewerkers van Machine- en Lierenfabriek C. Kraaijeveld de hele wereld. In de gehele scheepsbouw zie je de lieren (waar touwen of kettingen op zijn bevestigd) op bijvoorbeeld baggerschepen, sleepboten, binnenvaartschepen en visserijschepen. Hoewel een groot deel van de orders uit Nederland komt, maakt het bedrijf dat in 1927 is opgericht ongeveer de helft van de tijd lieren voor internationale schepen. Elke lier is anders, en het werk van Machine- en Lierenfabriek C. Kraaijeveld is dan ook maatwerk.

Dat maatwerk komt ook terug in de manier waarop het bedrijf zijn partners kiest. Kees Kraaijeveld, directeur bij de Machine- en Lierenfabriek: “Vroeger werkte ik met een grote arbodienst. Dat past niet bij ons: we waren daar een nummer. Bij VerzuimPreventPlus ken ik iedereen en heb ik altijd met dezelfde mensen contact.”

“VerzuimPreventPlus kent de situatie, dat praat gewoon makkelijker. En als het nodig is, gaan ze bij de mensen thuis langs. Die totaalondersteuning werkt goed.”

Praktisch in de praktijk

Kees werkt sinds 2007 samen met VerzuimPreventPlus en hij waardeert vooral het praktijkgerichte karakter van de organisatie. “De medewerkers zijn goed op de hoogte en als ze iets niet helemaal begrijpen, komen ze op de werkvloer langs om meer zicht te krijgen op de werkzaamheden. Ze kennen de situatie, dat praat gewoon makkelijker. En als het nodig is, gaan ze bij de mensen thuis langs. Die totaalondersteuning werkt goed.”

Een ander voordeel van VerzuimPreventPlus vindt Kees de no-nonsense benadering en de inspanningen om mensen weer aan de slag te krijgen. “Bij de arbodienst waar ik eerst contact mee had, leken ze geen interesse te hebben in echte begeleiding. Dat is bij VerzuimPreventPlus wel anders. Daar kijken ze of en op welke manier een medewerker aan de slag kan. En als het nodig is, kijken ze hoe ze het herstelproces kunnen bespoedigen. Je merkt gewoon dat ze het hele praktische deel van de verzuimbegeleiding uit handen nemen.”

Hiervoor kunt u gebruik maken van onze eigen deskundigen. Van arbeidsdeskundige tot bedrijfsarts en van verzuimbegeleider tot loopbaancoach. Verder bieden wij u een netwerk aan dienstverleners op allerlei vakgebieden. Bijvoorbeeld een arbeidsjurist of een psycholoog.

Mogen wij je helpen?

Neem contact op met ons team. Wij ondersteunen je graag.

Bel ons:


0184 49 68 04

Of mail naar:

Mogen wij je helpen?

Neem contact op met ons team. Wij ondersteunen je graag.

Bel ons:
Of mail naar:


info@verzuimpreventplus.nl

Waar kunnen we je verder mee helpen?

  • Waar moet ik op letten bij de Wet Verbetering Poortwachter?

    Wij adviseren je graag

    Wij adviseren je graag

  • Hoe kan ik mijn organisatie vitaal houden?

    Wij adviseren je graag

    Wij adviseren je graag

  • Hoe werkt een re-integratietraject 2e spoor?

    Wij adviseren je graag

    Wij adviseren je graag

Meer klantverhalen

  • “Vanaf het eerste gesprek met VerzuimPreventPlus voelde ik me er direct thuis. Ze denken in oplossingen, hebben een kleinschalig team en er is veel mogelijk.”

    Arjan Hobo, directeur algemene zaken

    Klimaatservice en Elektroservice Holland

    Lees het hele verhaal

    Lees het hele verhaal

  • “Naar onze vragen en problemen wordt altijd heel zorgvuldig gekeken. We kunnen ervan op aan dat VerzuimPreventPlus het oplost. Dat maakt de samenwerking heel prettig.”

    Tineke Hagenaar, administratief medewerker

    Hagenaar Reclame

    Lees het hele verhaal

    Lees het hele verhaal

  • “Deskundigheid is voor mij heel belangrijk en dat heeft VerzuimPreventPlus. Of het nu gaat om verzuimbegeleiding, de begeleiding van een tweede spoortraject of het inrichten van de HR-administratie.”

    Marieke van Hoek, HR-verantwoordelijke

    The Dutch

    Lees het hele verhaal

    Lees het hele verhaal

Meer klantverhalen